• Home
  • Over de werkplek van
  • Contact

Logo

444 x 90 Ads
Navigation
  • Home
  • De werkplek van
  • Algemeen
  • Bijzondere werkplekken
  • Gadgets op kantoor
  • Werkplek van de toekomst

De Peugeot 508 RXH als mijn werkplek

By Teun Suijkerbuijk | on 2 mei, 2014 | 1 Reactie
Algemeen Bijzondere werkplekken

De Peugeot 508 RXH is momenteel het paradepaardje van Peugeot als het gaat om luxe bedrijfswagens. Aan mij was de eer om deze als eerste in Nederland te testen als werkplek. Een ‘full-hybrid dieselmotor’ is volgens Peugeot een wereldprimeur. Het is mijn eerste ervaring met een hybride motor, maar ik moet eerlijk bekennen dat de combinatie van elektrische aandrijving en de dieselmotor een rijervaring hebben geleverd heeft die ik niet had verwacht. Het rustig rijden zonder het gevoel te hebben dat je vermogen tekort komt, is een groot voordeel wanneer je veel en vaak in de auto zit. Net als op kantoor is een rustige werkomgeving ook in de auto van groot belang.

Het is natuurlijk niet alleen de HYbrid4 motor die me deze ervaring geeft, ook de goede wegligging en de goede wendbaarheid dragen hier serieus aan bij.

Luxe en uitstraling van ‘de werkplek’
Twee elementen die voor een werkplek van belang zijn, zijn de toepasbaarheid van bepaalde luxe elementen, de uitstraling van de werkplek én uiteraard de combinatie van deze twee. Waarom vindt men het zo belangrijk dat de uitstraling goed is? Verkiest men de uitstraling boven de luxe of net andersom? Dat is een dilemma dat Peugeot zonder twijfel weg weet te nemen: de Peugeot 508 RXH geeft je het gevoel dat je alles krijgt, behalve die vervelende hoge bijtelling (20 procent bijtelling voor een auto waar alles in zit). Ook in je vrije tijd deze luxe kunnen ervaren is zeker van belang bij de keuze van een auto, ondanks dat de meeste kilometers toch echt zakelijk gemaakt worden.

508 RXH rechtsvoor 508 RXH front

Uitstraling en afwerking
De 508 RXh is voorzien van een verhoogde wielophanging wat hem net dat beetje extra ruige uitstraling geeft zonder daarbij zijn elegantie te verliezen. De verchroomde afwerkingen en de dagrijverlichting, bestaande uit drie rijen ledverlichting, in combinatie met het grote panoramadak geven de auto een zakelijke en verzorgde uitstraling.

Veel licht
Een absolute meerwaarde is het grote panoramadak van de auto. Wanneer ik tussen mijn afspraken door in de auto aan het werk ben, ervaar ik het als zeer prettig dat ik veel buitenlicht heb. Net zoals op kantoor is ook hier buitenlicht van groot belang. De vrijheid die je ervaart in plaats van het gevoel  te hebben dat je in een afgesloten hokje zit, laat je ervaren dat dit niet alleen met design te maken heeft, het geeft ook een meerwaarde aan je werkplek. Het dak is voorzien van getint glas waardoor je de zonnestralen niet direct als té fel ervaart waardoor je soms niets meer op je scherm kunt zien.

508 RXH Teun achterin werken 508 RXH bovenaanzicht
Wie draait er nu nooit een muziekje op zijn werkplek? Het goede JBL sound system waarmee deze auto is uitgerust geeft de mogelijkheid om dat op gepaste wijze te doen. De auto is voorzien van 8 speakers en van diverse USB-/Aux-aansluitingen voor onder andere een iPod aan te sluiten. De muziekkeuze is natuurlijk van invloed op de situatie, maar in het zonnetje werken met een relaxt jazz muziekje is me prima bevallen.

De stoelen zijn allemaal elektrisch verstelbaar, volledig aan te passen aan je eigen zitcomfort. Net als bij bureaustoelen is het van groot belang dat je een goede houding hebt. Met name wanneer je er iedere dag veel uren op doorbrengt. Het instellen van de juiste zithoek, je lendensteun en je zitdiepte is eenvoudig te doen aan de zijkant van de zitting. Ik adviseer wel wanneer je de auto net in gebruik neemt, om je houding regelmatig wat aan te passen. Je zult zien dat je na twee weken de ideale instelling hebt gevonden. Dat geeft rust in je lichaam doordat je zo goede ondersteuning krijgt.

Het geïntegreerde navigatiesysteem is duidelijk en overzichtelijk en vooral heel kleurrijk. Dat er verder veel aan veiligheid gedacht is bij de ontwikkeling van deze auto valt niet te ontkennen. Zo is het complete paneel te bedienen vanuit het stuur zodat je niet opzij hoeft te kijken tijdens het rijden. Een mooie oplossing om zelfs niet naar je snelheidsmeter te hoeven kijken onder het rijden is het Head-up display. Een display dat uit het dashboard komt waarop zowel je snelheid als navigatie kunt aflezen, al is het een vereenvoudigde vorm. Je kijkt zo alleen nog maar naar rechtsvoor en natuurlijk naar de weg. Mocht er ondanks dat toch iets misgaan, is de auto volledig voorzien van airbags, elektronische remkrachtverdeling en noodremassistentie.
508 RXH km teller 508 RXH Head Up display

Techniek
De Peugeot 508 RXH geeft de mogelijkheid om te kiezen uit maar liefst 4 rijstanden. Zo speel je in op de diverse omstandigheden die je kunt tegenkomen onderweg.
AUTO: de auto regelt alles voor je en bepaalt wanneer de dieselmotor of elektromotor moet functioneren. Bij normale omstandigheden de meest geschikte stand en een optimaal compromis tussen brandstofverbruik en rijprestaties.
SPORT: de versnellingsbak schakelt in vergelijking met de auto-stand bij een hoger toerental en sneller op. Het gecombineerde vermogen van beide motoren zorgt voor extra rijdynamiek.
4WD: in deze stand zijn beide motoren tegelijkertijd aan het werk, de achterwielen worden aangedreven door de elektromotor en de voorwielen door de dieselmotor. Met lage snelheden over terreinomstandigheden is geen probleem omdat de RXH in deze stand de eigenschappen heeft van een SUV.
ZEV: ofwel ‘Zero Emission Vehicle’ de auto wordt 100 procent op de elektromotor aangedreven, geen geluidsoverlast en geen uitstoot van schadelijke stoffen tijdens het rijden. Hoe milieuvriendelijk wil je het hebben?

De 508 RXH heeft een cilinderinhoud van 1998 cm3. Daarbij is het zo dat de achterwielaandrijving (elektromotor) 37PK heeft maar wanneer we naar het totale vermogen kijken van de auto is dat 200PK. De auto is zeer zuinig. Het gemiddelde verbruik van 4,1l/100km zorgt ervoor dat het wel weer even duurt voordat je naar de benzinepomp moet. De tank heeft namelijk een inhoud van 72 liter. 1.800 km met één tank zal niet haalbaar zijn, maar ik ben van mening dat zelfs 1.600 een behoorlijke prestatie is. Het verbruik zal anders liggen wanneer je regelmatig de topsnelheid van 123 km/u rijdt.

Al met al denk ik dat de Peugeot 508 RXH een terecht paradepaardje is van Peugeot. Veel luxe en een mooie afwerking, in combinatie met het feit dat hij erg milieuvriendelijk is maakt de auto zeker compleet. Ik durf hem zeker aan te bevelen wanneer je er veel kilometers mee moet maken. Zeker voor het bedrag wat ik terug gezien heb in de prijslijst. Zonder extra opties (niet nodig in mijn ogen) rijdt je deze luxe wagen al voor een kleine 50.000 euro.
RXH RXH linkerzijkant 2 508 RXH achterkant 508 RXH achterconsul 508 RXH cupholders 508 RXH dashbord en dak

 

Share this story:
  • tweet

Tags: bureaustoelpeugeotWerkplek

Laatste bericht

  • De werkplek van Jan Willem Spobeck – Fysiocare Klimmen

    4 mei, 2017 - 0 Reacties
  • De werkplek van Femke Kamps – Shoeby

    10 april, 2017 - 0 Reacties
  • De werkplek van Miranda Maas – Het Hooihuis

    8 december, 2016 - 0 Reacties

Gerelateerde berichetn

  • De werkplek van Jan Willem Spobeck – Fysiocare Klimmen

    4 mei, 2017 - 0 Reacties
  • De werkplek van Femke Kamps – Shoeby

    10 april, 2017 - 0 Reacties
  • De werkplek van Miranda Maas – Het Hooihuis

    8 december, 2016 - 0 Reacties

Over Teun Suijkerbuijk

De werkplek van is opgericht door Teun Suijkerbuijk. Hij heeft jarenlange ervaring op gebied van kantoor- en werkplekinrichting. Ook was hij jarenlang nauw betrokken bij de ontwikkeling en productieprocessen van nieuwe meubellijnen voor gebruik op kantoren en scholen. Daarnaast heeft hij erg veel kennis van logistieke zaken op het gebied van bedrijfsinrichting, wat toegevoegde waarde geeft bij verhuizingen, her-inrichtingen en optimalisaties . Teun heeft oog voor trends en vernieuwingen in de branche, en geeft via zijn blog de werkplek van zijn visie op werken en werkplekken. In de vakbladen Elsevier en Zorgvisie wordt met regelmaat de column ‘de werkplek van’ geplaatst waarin werkend Nederland geïnterviewd wordt over hun bijzondere, mooie of ongewone werkplekken.

Een reactie to “De Peugeot 508 RXH als mijn werkplek”

  1. 26 december, 2014

    Ronald Beantwoorden

    Super auto. Ik ben sinds een klein jaar de gelukkige eigenaar van een bruin metalic RXH. Na 30000 km ben ik nog steeds hartstikke tevreden en geniet van iedere km.

Laat een reactie achter Cancel reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*
*

Blijf op de hoogte

RSSAbonneren 126 Volgers
  • Populair
  • Recent
  • Comments
  • De werkplek van Erik van der Meijden, Exact

    8 juli, 2014 - 5 Reacties
  • Je balkon als werkplek

    3 september, 2014 - 1 Reactie
  • Trend: minimalistische thuiswerkplekken

    7 februari, 2014 - 0 Reacties
  • De werkplek van Jan Willem Spobeck – Fysiocare Klimmen

    4 mei, 2017 - 0 Reacties
  • De werkplek van Femke Kamps – Shoeby

    10 april, 2017 - 0 Reacties
  • De werkplek van Miranda Maas – Het Hooihuis

    8 december, 2016 - 0 Reacties
  • Je balkon als werkplek

    Ik werk regelmatig op het balkon. Aandachtpunten: een goede hoogte...
    11 juni, 2015 - Bas van der Weerd (Webblish)
  • De Peugeot 508 RXH als mijn werkplek

    Super auto. Ik ben sinds een klein jaar de gelukkige eigenaar van een...
    26 december, 2014 - Ronald
  • De werkplek van Erik van der Meijden, Exact

    Ik werk bij Exact op de marketing afdeling en ben verantwoordelijk...
    10 juli, 2014 - Eliza Krul
  • De werkplek van Erik van der Meijden, Exact

    No problem! 500, dat is ook heel wat.. Waar werk je? Als ik zo vrij...
    9 juli, 2014 - dewerkplekvan
  • De werkplek van Erik van der Meijden, Exact

    Excusez moi! Ik las het verkeerd. Ik dacht dat het een introductie...
    9 juli, 2014 - Eliza Krul

    De werkplek van:

    Zoeken

    maart 2021
    M D W D V Z Z
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
    « mei    
    • Home
    • Contact
    • Over de werkplek van
    © 2012. All Rights Reserved. Created by Red Banana